Podíl seznamovacích agentur na seznámení každý rok roste o 25 %. Ještě před pár lety seznamovacímu byznysu kralovaly USA, Evropa je začíná dohánět. V České republice dělá tento meziroční nárůst více než 50 %. Podíl Čechů a Češek, kteří seznamovacích agentur využívají, je podobný, ale jiný už je přístup a očekávání. Vyplývá to ze statistik Seznamovací agentury Date2k.
„Převážná většina klientů seznamovacích agentur je středního věku,“ vysvětluje Kristýna Mertlová, majitelka Date2k. Muže i ženy podle ní spojuje, že pro služby seznamovací agentury se rozhodnou ve chvíli, kdy vyčerpají možnosti seznámit se s někým z okruhu svých známých, případně s někým z lidí z okruhu svých kolegů. „Většina jich do agentur přichází i se zkušeností z různých on-line seznamek, kde jejich zkušenost bývá často velmi tristní. Je totiž bohužel obvyklé, že lidé v inzerátech v rámci těchto platforem své profily upravují tak, aby se co nejvíce líbily, mnohdy za použití nepravdivých informací či fotek. O to bolestnější pak srážka s realitou bývá.“
Nejpočetnější věková skupina, která služeb seznamovacích agentur využívá, jsou lidé v rozmezí 40 – 44 let, druhou nejpočetnější skupinou jsou lidé kolem 30 let a zájem projevují i lidé kolem šedesátky. Zajímavé je, že zatímco u žen jde ve valné většině o případy, kdy za sebou mají nevydařený vztah nebo v některých případech i rozvod, u mužů jde o potřebu konečně se usadit.
To také souvisí s odlišnými očekáváními, která ženy a muži od seznamovacích agentur mají. „Bezmála 100 % mužů bere tuto formu seznámení jen jako jednu z dalších možností. Nevytvářejí si absolutní očekávání, že jenom zde musí najít partnerku na celý život a jejich rozhodování seznamovací agenturu využít bývá spontánní,“ říká Kristýna Mertlová. Muži se tak do seznamek nejčastěji přihlašují buď v době od 8 do 9 hodin ráno, tedy před začátkem pracovní doby, nebo pak kolem poledne v době polední pauzy. Jejich impulsem přitom ve více než 75 % je momentální rozpoložení vyzkoušet další z možností. Z kvalitativního průzkumu vyplývá, že nejčastěji jde o rozhovor s blízkým člověkem, který se právě s někým seznámil. A koho hledají? Nejčastěji atraktivní úspěšné ženy, které hledají muže, kteří mají zkušenosti a rozhled, protože právě za takové se většinou považují.
Přesně naopak je tomu u žen. Ty se totiž k využití služeb seznamovacích agentur rozhodují po delším uvažování a pečlivém výběru, pro kterou agenturu se rozhodnou, a to na základě odborných doporučení, internetových diskuzí nebo osobních referencí někoho z blízkého okolí. A zatímco muži počítají s tím, že výběr té „pravé“ případně nemusí vyjít, ženy s něčím takovým ve více než 90 % vůbec nepočítají. „Také nejčastější doba jejich přihlášení odpovídá tomu, jaký význam této službě přikládají. Jde totiž o dobu mezi desátou a dvanáctou hodinou večerní, kdy většina single žen bývá v intenzivnějším emocionálním rozpoložení,“ vysvětluje Kristýna Mertlová, která doplňuje, že většinu klientek tvoří úspěšné ženy kolem třiceti let, které se chtějí usadit, protože v zaměstnání již dosáhly určitého postavení a nyní se chtějí soustředit na své soukromí.
Důvod, proč Češi postupně od online seznamek přecházejí k seznamovacím agenturám, je předchozí negativní zkušenost. Místo desítek testovacích schůzek dají přednost důkladnému předvýběru, na základě kterého jim seznamovací agentury předloží protějšky, které odpovídají jejich kritériím.
Vložit komentář