Francouzi chtějí vypadat dobře, ale cvičit moc nechtějí

Francouzky i Francouzi jsou známi tím, že si zakládají na svém vzhledu. Při vylepšování toho, co jim nadělila matka příroda, však raději volí kosmetiku, než aby své tělo formovali například cvičením v posilovně, napsala agentura Reuters.

Navzdory rostoucímu zájmu o zdravé stravování a výhody tělesného cvičení zůstává ve Francii návštěva tělocvičen stále neobvyklou aktivitou, které se věnuje jen menšina populace.

Počet cvičenců je zde nízký dokonce i v porovnání se situací v sousedním Španělsku a Itálii, jejichž obyvatelé vyznávají spíše poklidnější způsob života.

V roce 2008 bylo podle oficiálních zdrojů členy některého z klubů Mezinárodní asociace zdravotních a sportovních klubů (IHRSA) pouze 5,4 procenta Francouzů, zatímco v Itálii 9,5 procenta, v Británii 11,9 procenta a ve Španělsku dokonce 16,6 procenta obyvatel.

Tyto údaje sice nezahrnují všechny spolky a skupiny zaměřené na fitness, ale i když se vezme v úvahu komplexnější číslo, není výsledek pro Francii nijak povzbudivý.

Důvodů je podle expertů několik: štědrý zdravotnický systém Francie, dlouhodobé upřednostňování venkovních sportů či nedostatek dobrých klubů, které jsou převážně situovány v metropoli a velkých městech.

„Připadá mi, že více lidí sedí v kavárnách, pokuřuje cigarety a popíjí kávu, než jich sportuje někde na čerstvém vzduchu … Francouzi nevnímají fitness jako svůj životní styl,“ domnívá se americký konzultant v oblasti fitness Fred Hoffman, který žije v Paříži už 21 let.

„Fotbal, tenis a jízda na kole, to jsou tři nejoblíbenější sportovní aktivity Francouzů,“ uvedla Nadege Gaillardová, marketingová ředitelka klubu Club Med Gym, který v Paříži neotevřel novou pobočku již téměř deset let.

Ačkoli je konkurenční společnost Fitness First při otevírání klubů v Paříži a jejím okolí úspěšnější, přesto silně vnímá konkurenci v podobě nekvalitních sportovních center, která jí přetahují zákazníky.

„Žádné služby, žádní zaměstnanci, to je to, co nyní narůstá … Je to o hodně jednodušší, jen připraví botníky a rozmístí do prostoru několik cvičebních strojů,“ konstatoval Michel Parada z Fitness First.

S nepříliš velkým zájmem Francouzů o cvičení souvisí podle odborníků i problematika celkového image. Jen málo celebrit se totiž v této zemi veřejně hlásí ke kultu zpoceného těla a námahy na posilovacích strojích.

Dokonce i záběr na francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho při rekreačním běhání po volbách v roce 2007 ukázal podle některých názorů příliš. „Chtěl bych raději vidět prezidenta v obleku než zpoceného,“ komentoval to tehdy filozof Alain Finkielkraut.

Francouzští zákazníci podle všeho dávají přednost účinkům krémů a kosmetiky, o které reklama tvrdí, že má zeštíhlující účinky.

„Důvěřivost Francouzů neprospívá trhu zaměřenému na fitness,“ soudí Christophe Anandson z IHRSA.

Někteří experti věří tomu, že se situace změní, pokud vláda bude cvičení více propagovat, což by mohlo potenciálně ušetřit tamějšímu zdravotnickému systému hodně času i peněz.

Vložit komentář

Komentáře slouží ke svobodné výměně názorů či vyjádření názoru na dané téma. Váš příspěvek ale přitom nesmí jakýmkoliv způsobem porušovat zákony ČR, zejména nesmí propagovat národnostní, rasovou, náboženskou či jinou nesnášenlivost. Je také třeba respektovat soukromí jiných lidí, a proto je zakázáno zveřejňovat soukromé údaje o jiných osobách. Výslovně je zakázáno komentovat léčivé přípravky vázané na lékařský předpis. Redakce si vyhrazuje právo bez předchozího upozornění odstranit komentáře, které porušují výše uvedená pravidla.

Do komentářů prosím nevkládejte dotazy ohledně zdravotního stavu, pokud potřebujete poradit, můžete se zeptat v sekci PORADNA. Děkujeme za pochopení.