Nejvíce informací o lécích získávají pacienti z příbalových letáků a od svého lékaře. Podle průzkumu Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL) spoléhá na tyto zdroje přes 58 procent pacientů. U lékárníka hledá informace zhruba třetina, u příbuzných pětina a u známých, v reklamních materiálech či na internetu 15 procent dotázaných.
Mizivé procento získává informace z odborné literatury a odborných časopisů nebo ze sdělovacích prostředků, zejména z televize.
Mladí lidé častěji než ostatní hledají informace na internetu, k tomuto zdroji se častěji uchylují také svobodní, studující a lidé s maturitou nebo vysokoškoláci. Senioři zase považují za nejdůležitější zdroj svého lékaře, podobně se vyjádřili ženatí, důchodci a vyučení.
Internet se zatím nestal místem, kde by Češi nakupovali léky. Jejich nakupování přes internet považuje většina za problematické. Devět z deseti dotázaných uvedlo, že léčivé přípravky přes internet nikdy nekupuje, dalších devět procent jen výjimečně. Zbývající jedno procento sice internet k nákupu léčivých přípravků využívá, ale ověřuje si, zda je toto zboží dodáváno z kamenných lékáren.
Internet využívají k nakupování léčivých přípravků více muži, mladší lidé, středoškoláci a vysokoškoláci a pracovníci v technických profesích, jako inženýr a technik. Naopak ženy, lidé nad 65 let, vyučení a důchodci uvádějí, že internet k nakupování léčivých přípravků nevyužívají nikdy. Obecně lze říci, že ve srovnání s jinými zeměmi je míra nakupování léků na internetu zatím velmi nízká.
Vložit komentář