Písmo je duševní výraz, jenž o nás mnoho prozrazuje. Jak je možné „číst“ v lidském písmu, na to se snaží odpovědět disciplína zvaná grafologie. Publikace přehledně shrnuje základy grafologie, jež čtenáři umožní získat přehled o grafologických znacích a jejich psychologických významech.
Jednotlivé kapitoly popisují grafologický znak, jeho varianty a kombinace se znaky dalšími. Autorky, zkušené grafoložky, ilustrují svůj metodický text kazuistikami s ukázkami rukopisu klienta a rozborem písma. Zajímavostí je dosud nepublikovaný popis dvou typologií v souvislosti s písmem – strukturové a manipulátorské. Kniha je určena široké veřejnosti a jako doplňková studijní literatura poslouží také studentům oboru psychologie, psychoterapie, sociologie, andragogiky a samozřejmě grafologie.
Čtenářům se do rukou dostává publikace, která je nejen seznámí se zajímavou diagnostickou metodou, ale také je inspiruje a podpoří v jejich sebepoznání, osobním růstu a rozvoji sociální inteligence.
Autorky pracují jako grafoložky, terapeutky a lektorky vzdělávacích seminářů, jsou členkami vedení Grafologické konzultační společnosti v Praze, kromě zájmu o grafologii je spojuje mnohaleté přátelství.
O autorkách:
Mgr. Vlaďka Fischerová-Katzerová se profesně zabývá firemním poradenstvím HRM a RLZ : výběrová řízení na vyšší manažerské pozice, formování týmů, příprava kariérního růstu – analýza a rozvoj manažerského potenciálu. Externě působí lektorsky na Univerzitě J. A. Komenského, kde přednáší moderní rétoriku, komunikaci, personální a andragogické poradenství. Rovněž působí jako mediátor v oblasti rodinných a občansko-právních sporů.
Její lektorská činnost je tematicky zaměřena na rozvoj „měkkých dovedností“ a osobnostní rozvoj. Problematice osobnostního rozvoje a růstu klientů se věnuje také jako terapeut pracující s technikami pozitivní psychoterapie.
Dana Češková-Lukášová se profesně věnuje poradenské a terapeutické činnosti, která má širokospektrý záběr, jež je založen na individuálním přístupu. Přes rozvoj osobnosti a růstu jejího potenciálu, zvyšování sebevědomí a sociální adaptability až k uvolňování stresů a depresí, k celkové harmonizaci a psychické rovnováze. Její činnost je též zaměřena na psychosomatickou problematiku dětí i dospělých, obtíže dětí se specifickými poruchami učení a chování ( ADHD – dysporuchy – hyperaktivita apod.), ale také na vztahové, partnerské, rodinné a ostatní osobnostní problémy. Lektorsky je zaměřena na rozvoj “měkkých dovedností” a osobnostní rozvoj.
GRADA 2009, 232 stran, 249 Kč
Vložit komentář