Je dobré, aby manažer podniku nejméně tři minuty denně jen tak koukal před sebe !do blba“. Uvolní mu to v hlavě prostor pro zásadnější úvahy, odstraní napětí a pomůže mu to vytřídit nepodstatné věci. Prohlásila to známá německá školitelka manažerů Sabine Asgodomová na přednášce v rakouském Innsbrucku.
„Podnikatelské myšlení znamená myslet do budoucna,“ zdůraznila podle agentury APA. Poukázala na průzkum mínění, podle nějž se 19 procent zaměstnanců v Rakousku ve své práci silně angažuje, 60 procent je ke svému podniku prostě jen loajální a 20 procent svůj postoj k firmě označilo za „aktivní neangažovanost“.
„Správný manažer musí se všemi mluvit, brát je vážně. Berte to tak, že pro vás vydělávají peníze a vytvářejí hodnoty,“ zdůraznila.
Dalším tajemstvím úspěchu je podle ní šíření hrdosti na firmu. Spolupracovníci by měli být hrdí na svůj podnik a jejich šéfové a vedoucí musí svůj tým uznávat. Stále podle ní platí, že „ryba smrdí od hlavy“.
Zvýšení platu není pociťováno jako výraz uznání obvykle déle než šest měsíců. „Peníze nejsou zdaleka tak důležité jako pochvala a respekt,“ zdůrazňuje Asgodomová. Manažeři by proto vždy měli dodržovat zásadu 5:1, tedy nejméně pětkrát častěji spolupracovníkům říkat něco kladného a milého, než kritizovat.
Za další pilíř úspěchu považuje humor. „Pokud se svým největším blamážím dokážeme zasmát, odpustíme si je,“ říká. Vždycky existuje druhá šance, jen je třeba ji využít. „Někam zalézt nás nepřivede dál. Básníkem se člověk rodí, v řečníka se ale musí vypracovat. Musíme si vytvořit prostor pro to, abychom se poučili.“
Asgodomová prodala v německém jazykovém prostoru přes čtvrt milionu knih o vzdělávání a školení manažerů. V říjnu jí vyjde již 23. titul.
Vložit komentář