Devět z deseti amerických dívek ve věku 13 až 17 let cítí tlak oděvního průmyslu a médií na to, aby byly vychrtlé. Tyto dívky říkají, že průmysl vytváří nedosažitelný ideál krásy, vyplývá z průzkumu institutu Girl Scout Research Institute, který se zabývá zdravým vývojem dospívajících dívek. Každá třetí dospívající Američanka přiznala, že kvůli své postavě někdy hladověla.
Podle agentury Reuters se průzkumu zúčastnila tisícovka děvčat z USA ve věku od 13 do 17 let. Tři čtvrtiny z nich tvrdí, že by si spíš koupily oblečení, které by předtím viděly na modelkách reálných proporcí než na vyzáblinách. Zároveň ale stejný počet respondentek uvedlo, že je pro ně móda „opravdu důležitá“.
„Módní průmysl má nadále mocný vliv na dívky a způsob, jakým se dívají na své tělo,“ říká jedna z autorek průzkumu Kimberlee Salmondová. „Teenagerky dostávají návody na to, jak mají vypadat, od modelek, které vidí v módních magazínech a v televizi. A to je něco, s čím se chtějí mermomocí vyrovnat, když se na sebe podívají do zrcadla,“ vysvětluje expertka.
Více než 80 procent dospívajících Američanek přitom rovněž tvrdí, že by se raději dívaly na přirozené fotografie než na digitálně upravené. Velký vliv na to, jak dívky vnímají své tělo, mají kromě celebrit a modelek také jejich vrstevníci, přátelé a rodiče, ukázal průzkum.
Každá třetí dívka ve studii uvedla, že někdy hladověla nebo odmítala jíst, aby zhubla. Polovina respondentek uvedla, že zná některou vrstevnici, která se po jídle nutila do zvracení. Více než třetina tvrdí, že zná ve svém okolí někoho s diagnostikovanou poruchou přijímání potravy.
Vložit komentář